Sunday 2 November 2014

Posted by Unknown Posted on 19:10 | No comments

MANFAAT OMEGAGUARD BUAT IBU HAMIL

Sempena bulan promo Omegaguard, Syiffa nak kongsikan kelebihan Omegaguard buat ibu hamil. Sempena usia kehamilan Syiffa yang mencecah 8bulan ni banyak Syiffa nampak kebaikan atau kelebihan buat Ibu hamil. 

Antara kelebihan nya

MEMBANTU TUMBESARAN & PERKEMBANGAN OTAK JANIN DAN MEMBANTU PERKEMBANGAN MEMORI
>DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada usia kandungan 3bulan terakhir perkembangan otak janin ketika dalam kandungan. DHA juga terdapat dalam susu ibu, yang mana DHA ini berfungsi untuk meningkatkan keupayaan ingatan dan pelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendegaran, mencegah migraine. 

Gambar 1 : Kelebihan Omegaguard buat janin dalam kandungan. 

MENGURANGKAN ALAHAN BAYI SELEPAS DI LAHIRKAN
>Tahukah anda, jika seorang ibu hamil konsisten dalam pengambilan minyak ikan ketika hamil,ia akan mengurangkan risiko dalam untuk mendapat enzema walaupun mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai enzema (ibubapa). 

>Selain itu, Omega juga dapat mengurangkan radang akibat enzema atau mana-mana alahan akibat kulit yang sensitif. 

Gambar 2 : Gambar keadaan enzema di kalangan bayi. 

ELAK PENINGKATAN BERAT BADAN BERLEBIHAN
> Ianya normal jika berat badan ketika hamil naik, tapi adalah tidak di galakkan apabila berat badan naik mendadak hingga menyebabkan OBESITI. Selain daripada itu, Omegaguard juga mampu mengawal kadar KOLESTROL dalam badan ketika hamil. Jangan ambik mudah ye, nafsu makan masa mengandung ni memang UNPREDICTABLE sikit tapi jangan sampai boleh memudaratkan kesihatan dan juga kandungan. 

Nak turunkan berat selepas melahirkan anak nanti susah oiii.. Heee..~~

MENINGKATKAN SISTEM IMUNISASI SI IBU
>Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, demam hay, bronkis,penyakit lelah,hepatisis, SLE (lupus erythematosus) & buah pinggang. 

> ibu yang mengamalkan omegaguard juga akan mendapati tidak mudah terkena demam selsema dah sistem imunisasi bertambah baik. 


CADANGAN PENGAMBILAN
:: 1 KAPSUL /hari SELEPAS MAKAN ::

NurSyiffa Sobri
Email: Nursyiffa_sobri@yahoo.com

💋 Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit




0 comments:

Post a Comment