Saturday, 27 September 2014

Posted by nursyiffa sobri Posted on 09:25 | No comments

VITA-LEA® IRON FORMULA


Vitalea merupakan multivitamin yang pertama yang di cipta di dunia. Ia terdiri daripada 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak oleh tumbuhan dan buah-buahan, 12 Vitamin & 7 mineral penting.



Tablet ini disaluti dengan serbuk berwarna hijau - spirulina. Selain itu Vitalea ini juga merupakan multivitamin yang terpantas di dunia dalam penyerapan dalam air dan tubuh manusia. 


Gambar 1 : menunjukkan keadaan Vitalea yang mudah terlarut dalam air. 

Sifat Vitale yang  mudah larut dalam air dan tubuh manusia membuktikan keberkesanan yang cepat kepada pengguna. Selain itu, ia juga membuktikan Vitalea selamat bagi buah pinggang dan tidak memberi kesan dalam jangka masa panjang. 

KELEBIHAN VITALEA

1-PENAMBAHAN TENAGA SEGERA
Memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental. Sekaligus membantu sistem memori & fokus dalam aspek pelajaram mahupun kerja seharian. 

2-PELENGKAP NUTRISI
Amalan diet tang tidak seimbang menyebabkan kekurangan vitamin dan mineral yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.

3-METABOLISME
Membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.

4-ELEMEN PENTING PADA SEL TUBUH
Menyediakan asas nutrisi, ,memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, hormon serta menjaga kesihatan tiriod. 

5-MELINDUNGI ORGAN
Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. 


Gambar 2 : Imej Botol Vitalea 

Harga : RM88.75
Kandungan : 120 tablet
*1botol tablet mampu bertahan sehingga 4 - 5 bulan, 

PERHATIAN

Produk ini tidak sesuai diambil oleh pesakit SLE, thalassemia.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Berminat?

Hubungi saya sekarang.

NurSyiffa Sobri

☎️012-667 3779

Facebook: https://www.facebook.com/syiffa.sobri

Email: nursyiffa_sobri@yahoo.com







Friday, 26 September 2014

Posted by nursyiffa sobri Posted on 12:28 | No comments

KURANG DARAH KETIKA HAMIL?

HB low atau kurang darah adalah antara fenomena yang ada antara ibu hamil akan alaminya. 

Walaupun terdapat bebrapa langkah yang dapat kita buat bagi meningkatkan kadar HB namun kesan daripada kekurangan HB tidak seharusnya di lihat ringan. 



PUNCA KANDUNGAN HB KURANG
1-Kurang makan makanan yang mempunyai zat besi
2-Ibu yang kerap hamil
3-Mengalami pendarahan -buasir atau dari faraj
4-Penyakit lain-Malaria, talasemia, penyakit barah dll

CIRI-CIRI KANDUNGAN HB KURANG
1-Mudah letih dan lesu 
2-Muka kelihatan pucat dan tak bermaya
3-Terasa pitam bila bangun 
4-Selalu rasa pening dan keliling rasa berputar
5-Rasa mengah dan berdebar-debar

KESAN DARIPADA HB KURANG KEPADA SI IBU DAN ANAK
1-Ibu akan selalu tidak bermaya
2-Mempunyai potensi keguguran anak
3-Terdedah kepada kelahiran pra-matang
4-Anak mati dalam perut
5-Pendarahan setelah melahirkan anak
6- bayi mati ketika dilahirkan
7-si ibu alami Kegagalan fungsi jantung 
8-Berat bayi yang kurang daripada 2.5kg


KEPENTINGAN HB KETIKA HAMIL

Kandungan Kurang Dari Lima Bulan

Pada masa ini bayi sedang melalui proses organogenesis (pembentukan organ-organ seperti kepala, tangan, kaki, jantung, otak dan anggota-anggota lain). Jika darah kurang daripada 11g, jika jantung tidak terbentuk dengan sempurna, bayi akan gugur. Jika jantung dapat dibentuk tetapi darah terlampau cair bayi mungkin hidup tetapi cacat (tiada kaki dan tangan yang sempurna). Manakala jika bayi sempurna sifat tetapi darah terlampau cair akan melambatkan proses pembentukan otak bayi , iaitu mungkin bayi akan selamat dilahirkan tetapi kurang pandai.


Kandungan 5 Bulan Ke 7 Bulan

Ketika bayi kita telah sempurna pembentukan sifat anggota badan tetapi jika Hb terlalu kurang bayi tidak dapat berdenyut dengan baik dan akhirnya boleh mati dalam kandungan ibu


Kandungan 7 Bulan Ke Atas 
Sifat bayi telah sempurna dalam usia begini tetapi jantung bayi masih bergantung kepada kepekatan darah Hb. Jika Hb terlalu cair atau rendah iaitu kurang daripada 9g, jantung tidak kuat dan ada risiko untuk bayi mati dalam kandungan. jika jantung mampu bertahan tetapi anggota badan lain sedikit dimana bayi akan lebih kecil saiznya tetapi mungkin selamat dilahirkan.


Read more: http://www.mamapeduli.info/2014/04/bahaya-hb-rendah-ketika-mengandung.html#ixzz3ES24ui00

CARA TINGKATKAN HB DARAH
1-Makan makanan yang mempunyai zat besi seperti telur, biji-bijian, sayuran hijau, ikan, daging, kerang, ikan bilis dan hati
2-Dapatkan rehat yang secukup nya
3-Dapatkan nasihat doktor serta pemeriksaan awal jika anda mendapati mempunyai simptom diatas.
4-Elak makan maknan yang mempunyai zat besi dengan tenusu. Kerana ia mengurangkan kadar penyerapan zat daripada makanan. Sebalik nya di ambik dengan jus bagi membantu penyerapan zat. 
5-Mengambil makanan tambahan (supplement) yang diiktiraf bagi meningkatkan kandungan HB. 
Posted by nursyiffa sobri Posted on 11:30 | No comments

SAKIT BADAN LESU KETIKA HAMIL


Pada Bulan April lalu, seronok bila dapat tahu yang Syiffa bakal menimang cahaya mata untuk kali ke-2. Masa tu Aisy baru sahaja dalam 1tahun 4bulan. Sebagai seorang ibu yang bekerja di siang hari, balik rumah pula ada hero memang sesuatu yang bahagia. Tapi bila usia kandungan makin membesar, badan semakin lesu. 

Masa awal kandungan Syiffa memang lesu, kadang-kadang rasa nak tidur aja seharian, kesian Aisy asyik dipinggirkan aja. Abah Aisy tak ada dalam list lah kan. 😁😁 . 

Tapi bila menggagahkan diri untuk telan supplement Alhamdulillah Syiffa dapat rasa beza.

Setiap hari Syiffa hanya makan 1biji Vitalea, 1biji Vitamin C, 1biji B-complex dan juga 4biji Ostematrix sebelum tidur malam. 

Khasiat seperti berikut:

VITALEA
1-Membantu memulihkan tenaga 
2-Memenuhi keperluan nutrisi si ibu - akibat pengambilan makanan yang tidak seimbang akibat alahan yang teruk di awal kehamilan.
3-Stabilkan kandungan hemoglobin(hb) dalam darah

BCOMPLEX
1-Mempunyai asid folic yang membantu dalam pembinaan tulang bayi serta mengurangkan kecacatan bayi.
2-Melawan tekanan-mengurangkan kemurungan, insomnia sekaligus meredakan sakit kepala

SUSTAINED RELEASED VITAMIN C 
1-Meningkatkan sistem imunisasi kepada si ibu-elak demam atau selsema ketika hamil
2-Meransang pembentukan kolagen-kolagen sebatian asas dalam pembinaan otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan

OSTEMATRIX
1-Mengurangkan rasa sakit badan serta lenguh
2-Elak kejang kaki yang teruk ketika hamil
3-Penting sebagai sumber kalsium-bantu pembinaan tulang, gigi dan juga pembinaan sel bayi
4-Sumber kalsium bagi ibu yang tidak mengamalkan susu

OMEGAGUARD
1-Penting dalam membentukan otak bayi dan perkembangan otak dari dalam perut ibu.
2-Mengandungi DHA & EPA bagi perkembangan otak bayi dan mata.


Syiffa tahu agak sukar bagi ibu yang tengah mengandung di tambah pula dengan keadaan anak yang sangat menduga keimanan seorang ibu. Bagi Syiffa bukan salah mereka untuk terus menguji ibu yang penyabar macam kita, kerana mereka masih dalam fasa 'baru belajar & suka explore'. 

Sebagai ibu juga, kesihatan diri harus di titik beratkan. Ia sebagai tanda "reward" kepada diri sendiri yang kadang-kadang tidak terjangkau ketahanan mental dan fizikal. 

Sejak Syiffa konsisten dengan Shaklee badan tak ada lagi rasa lemau, yang penting bantal dan katil bukan lagi 'kawan baik'. Bila bangun tidur rasa ringan badan, takdalah rasa berat sangat nak bangun, tambahan bila time kerja ataupun buat kerja rumah. Keadaan HB Syiffa pun dah stabil. Seronok tau bila kita sihat ketika mengandung. Kita kena nikmati rasa berbadan dua. Yang penting ibu sihat anak dalam kandungan pun dapat zat yang cukup.

Jika anda berminat untuk cuba SET MENGANDUNG SHAKLEE ni boleh direct contact dengan Syiffa melalui Facebook ataupun handphone.

Sekian sahaja untuk kalini. Semoga Anda dan bayi sihat selalu. 

NurSyiffa Sobri
☎️012-667 3779
FB: NurSyiffa Sobri
Email:nursyiffa_sobri@yahoo.com